Loading
When content is loading, a blank or static screen can make it seem like your app is frozen, resulting in confusion and frustration, and potentially causing people to leave your app.
콘텐츠가 로드될 때 빈 화면 또는 정적 화면이 프로그램이 정지된 것처럼 보이게 하여 혼란과 좌절감을 초래하고 잠재적으로 사람들이 프로그램을 떠나는 원인이 될 수 있습니다.
Make it clear when loading is occurring. At minimum, show an activity spinner that communicates something is happening. Even better, display explicit progress so people can gauge how long they’ll be waiting.
로딩이 발생할 때 명확히 하십시오. 최소한, 로딩중이라는 표시(activity spinner)를 보여주세요. 또한 명확한 진행 상황을 표시하여 사람들이 대기 시간을 측정할 수 있도록 합니다.
Show content as soon as possible. Don’t make people wait for content to load before seeing the screen they're expecting. Show the screen immediately, and use placeholder text, graphics, or animations to identify where content isn't available yet. Replace these placeholder elements as the content loads. Whenever possible, preload upcoming content in the background, such as while an animation is playing or the user is navigating a level or menu.
콘텐츠를 최대한 빨리 표시합니다. 사용자가 예상하는 화면을 보기 전에 콘텐츠가 로드될 때까지 기다리게 하지 마십시오. 화면을 즉시 표시하고 자리 표시자 텍스트, 그래픽 또는 애니메이션을 사용하여 아직 콘텐츠를 사용할 수 없는 위치를 식별합니다. 내용이 로드될 때 이러한 자리 표시자 요소를 바꿉니다. 애니메이션이 재생 중이거나 사용자가 수준 또는 메뉴를 탐색하는 등 가능한 경우 백그라운드에서 예정된 콘텐츠를 미리 로드합니다.
Educate or entertain people to mask loading time. Consider showing hints about gameplay, entertaining video sequences, or interesting placeholder graphics.
적재 시간을 마스킹하도록 사람들을 교육하거나 즐겁게 합니다. 게임 플레이, 재미있는 비디오 시퀀스 또는 흥미로운 자리 표시자 그래픽에 대한 힌트를 보여주는 것을 고려해 보십시오.
Customize loading screens. Although standard progress indicators are usually OK, they can sometimes feel out of context. Consider designing a more immersive experience through custom animations and elements that match the style of your app or game.
로딩 화면을 사용자 정의합니다. 표준 진행률 지표는 일반적으로 정상이지만 때때로 문맥에서 벗어난 것처럼 느껴질 수 있습니다. 당신의 앱이나 게임의 스타일에 맞는 맞춤 애니메이션과 요소를 통해 보다 몰입감 있는 경험을 디자인하는 것을 고려해보세요.
For additional guidance, see Progress Indicators.
'HIG' 카테고리의 다른 글
[iOS / HIG] Scroll Views (0) | 2022.02.19 |
---|---|
[iOS / HIG] Animation (0) | 2022.02.19 |
[iOS / HIG] Text Fields (0) | 2022.02.05 |
[iOS / HIG] Tables (0) | 2022.02.05 |
[iOS / HIG] Image Views (0) | 2022.02.05 |