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[iOS / HIG] Launch Screen

Minny27 2022. 3. 10. 16:27

Launch Screen

A launch screen appears instantly when your app starts up and is quickly replaced with the app's first screen, giving the impression that your app is fast and responsive. The launch screen isn’t an opportunity for artistic expression. It’s solely intended to enhance the perception of your app as quick to launch and immediately ready for use. Every app must supply a launch screen.

Launch Screen은 앱이 시작되면 즉시 나타나고 앱의 첫 화면으로 빠르게 대체되어 앱이 빠르고 반응성이 좋다는 인상을 줍니다. 런치 스크린은 예술적 표현을 위한 기회가 아닙니다. 이는 앱의 빠른 실행과 즉시 사용 준비에 대한 인식을 개선하기 위한 목적으로만 제공됩니다. 모든 앱은 실행 화면을 제공해야 합니다.

 

Launch screen

 

First screen

To accommodate the screen sizes of different devices and environments, such as multitasking, use an Xcode storyboard to provide a launch screen. Storyboards are flexible and adaptable, and you can use a single storyboard to manage all of your launch screens. For developer guidance, see Responding to the Launch of Your App.

멀티태스킹과 같은 다양한 장치 및 환경의 화면 크기를 수용하려면 Xcode 스토리보드를 사용하여 시작 화면을 제공합니다. 스토리보드는 유연하고 적응력이 뛰어나며 단일 스토리보드를 사용하여 모든 시작 화면을 관리할 수 있습니다. 개발자 지침은 앱 출시 대응을 참조하십시오.

 

IMPORTANT

Don't use a static image for your launch screen. If you need to know the dimensions of various screen sizes to help you lay out your designs, see Device Screen Sizes and Orientations.

In iOS 14 and later, the launch screen is limited to 25 MB.

당신의 Launch Screen에 정적 이미지를 사용하지 마세요. 디자인을 배치하는 데 도움이 되는 다양한 화면 크기의 크기를 알아야 하는 경우 장치 화면 크기 및 방향을 참조하십시오.

iOS 14 이상에서는 실행 화면이 25MB로 제한됩니다.

 

Design a launch screen that’s nearly identical to the first screen of your app. If you include elements that look different when the app finishes launching, people can experience an unpleasant flash between the launch screen and the first screen of the app. Also make sure that your launch screen matches the device's current appearance mode; for guidance, see Dark Mode.

당신의 앱의 첫 화면과 거의 동일한 Launch Screen을 디자인하세요. 앱 실행이 끝났을 때 다르게 보이는 요소를 포함하면 실행 화면과 앱의 첫 화면 사이에 사람들이 불쾌한 플래시를 경험할 수 있습니다. 또한 실행 화면이 장치의 현재 모양 모드와 일치하는지 확인하십시오. 자세한 내용은 Dark Mode를 참조하십시오.

 

Avoid including text on your launch screen. Because the content in a launch screen doesn't change, any displayed text won’t be localized.

Launch Screen에 텍스트를 포함하지 않도록 합니다. 실행 화면의 내용이 변경되지 않기 때문에 표시되는 텍스트는 지역화되지 않습니다.

 

Downplay launch. People value apps that let them quickly access content and perform tasks. Designing a launch screen that resembles an app’s interface creates the illusion that the app starts instantly. Combined with a fast launch time, this design approach makes your app feel immediately responsive. For a game, the launch screen should transition gracefully into the first screen the game displays.

다운플레이 시작입니다. 사람들은 콘텐츠에 빠르게 접근하고 업무를 수행할 수 있는 앱을 중요하게 생각합니다. 실행 화면을 앱의 인터페이스와 비슷하게 디자인하면 앱이 즉시 시작되는 것처럼 착각하게 됩니다. 빠른 실행 시간과 결합된 이 설계 접근 방식은 앱이 즉각적으로 반응하는 것을 느낄 수 있습니다. 게임의 경우, 시작 화면은 게임이 표시하는 첫 화면으로 우아하게 전환되어야 합니다.

 

Don’t advertise. The launch screen isn’t a branding opportunity. Don’t design an entry experience that looks like a splash screen or an "About" window. Don’t include logos or other branding elements unless they’re a fixed part of your app’s first screen. If your game or other immersive app displays a solid color before transitioning to the first screen, you can create a launch screen that displays only that solid color.

광고하지 마세요. 런칭 스크린은 브랜딩 기회가 아닙니다. 시작 화면이나 "정보" 창처럼 보이는 입력 환경을 설계하지 마십시오. 로고나 기타 브랜드 요소가 앱의 첫 화면에서 고정된 부분이 아니라면 포함하지 마십시오. 게임이나 다른 몰입형 앱이 첫 화면으로 전환하기 전에 단색으로 표시되는 경우 해당 단색만 표시하는 실행 화면을 만들 수 있습니다.

 

 

 

※ 참고 출처

애플 개발자 문서

 

Launch Screen - Visual Design - iOS - Human Interface Guidelines - Apple Developer

Launch Screen A launch screen appears instantly when your app starts up and is quickly replaced with the app's first screen, giving the impression that your app is fast and responsive. The launch screen isn’t an opportunity for artistic expression. It’

developer.apple.com

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